Neveleki közlekedési koncepció – Lakossági fórum 2019. Február 2.

Kíváncsi vagy mi alapján hoz döntést a városvezetés Nevelek fejlesztéséről? Van véleményed a szükséges közlekedési szabályozásról? Tudni akarod hol halad majd el a buszjárat?

Gyere el február 2-án, szombaton 16 órára az Ady Klubba a lakossági fórumra, ahol Markó József polgármester és Kliment Mihály, a neveleki közlekedési koncepció tervezője válaszol a kérdéseidre.

Itt egy rövid összefoglalót olvashatsz a közlekedési koncepció főbb pontjairól.

Mi az a közlekedési koncepció?

Egy közlekedésmérnök által készített átfogó terv, ami javaslatot tesz Nevelek közlekedéssel kapcsolatos problémáinak megoldására, az útfejlesztés ütemezésére, illetve a forgalmi szabályozásra. Átgondolt szakmai döntés-előkészítő anyag, ami alapján a városvezetés meghatározhatja a fejlesztési irányokat.

 

Mik voltak a megválaszolandó kérdések a tervezés során?

  • Új bekötőutak kijelölése a Kálmán utca tehermentesítésére
  • A biztonságos közlekedéshez szükséges forgalmi rend kialakítása
  • Helyi autóbusz közlekedés feltételeinek biztosítása
  • Új vasúti átjáró biztonságos megközelítésének kialakítása

Milyen egyéb szempontokat kellett figyelembe venni?

  • A terv összhangban legyen a hatályos településszerkezeti tervvel
  • A terület domborzati adottságai és a meglévő útszélességek mellett kialakítható forgalmi rend
  • A várható forgalomhoz illeszkedő szabályozás
  • Biztonságos autóbusz és kerékpáros közlekedés kialakítása
  • Tervezett csatorna- és csapadékvíz-hálózat kialakítása

Javaslatok a Kálmán utca tehermentesítésére

  • Híd kialakítása az Ilka-patak fölött a Verseny utca folytatásában a Pacsirta utcára vezetett forgalommal
  • Szintbeli vasúti átjáró kialakítása a Honvéd sor felé a Pacsirta utcából
  • A Pacsirta utca a két új kijárat között összekötő gyűjtőútként szolgál

30-as zóna vagy lakó-pihenő övezet?

A keskeny utak és a rossz beláthatóság mindenképpen indokolják a sebességkorlátozást egész Neveleken. A jogszabályok alapján Nevelek nem lehet lakó-pihenő övezet, mert

  • a területnek várható átmenő forgalma
  • a területen gyűjtőút is áthalad
  • a területen tömegközlekedési járat várhatóan át fog haladni,
  • a terület kelet-nyugati irányba elnyúló (>1000 m)
  • a haladás gépjárművel várhatóan meghaladja az 500 m-t.

Mindezek figyelembevételével a tervező 30 km/órás korlátozott sebességű övezet kialakítását javasolja

Buszjárat javasolt útvonala

A tervezett buszjárat a Kálmán utca felől közelíti meg Neveleket és fontos szempont, hogy a busz útvonalán végig lehetőség legyen kétirányú forgalomra.

Ez alapján a tervezett minibuszjárat a Csíz utca-Pacsirta utca-Vadgerle utca-Őszapó utca útvonalon közlekedne, az Őszapó utcában a magasfeszültségű vezeték alatt buszfordulóval.

Utak kialakítása

  • Legalább egyik – a csapadékvíz elvezetéssel összhangban lévő – oldalon min. 1,2 m széles szilárd burkolatú gyalogjárda létesítendő.
  • A gyűjtőutak és a lakóutak egyaránt aszfalt burkolattal, 4,5 m szélességben és kétoldalt 0,5 m széles kavicsolt padkával építendők.

Útfejlesztés ütemezése

I. ütem (külső megközelítés javítása):

-Hídkorszerűsítés a Kálmán utcai hídnál

-Hídépítés a Verseny utca folytatásában az Ilka-patak felett

-Verseny utca meglévő szakaszának szélesítése és új szakaszának kiépítése

II. ütem (gyűjtőutak):

-Csíz utca kiépítése

-Nádirigó utca-2. és Pacsirta utca kiépítése.

-Új vasúti átjáró és csatlakozó útszakaszok építése

-Őszapó utca Vadgerle utca és autóbusz forduló közötti szakaszának és az autóbusz fordulónak kiépítése

-Vadgerle utca Pacsirta utca és Őszapó utca közötti szakaszának kiépítése

III. ütem:

-Lakóutak kiépítése

9 thoughts on “Neveleki közlekedési koncepció – Lakossági fórum 2019. Február 2.

  • 2019-01-26 17:22
    Permalink

    Kedves Szomszédok!

    Nem tudok ott lenni sajnos, de javaslom, hogy a Révay utca és a Viola utca között (nádas) valamilyen gyalogos- és kerékpárút kerüljön kiépítésre közvilágítással.

  • 2019-01-26 17:42
    Permalink

    Köszönjük a javaslatot, továbbítjuk.

  • 2019-02-04 17:17
    Permalink

    Kedves Mindenki!
    Hogyan lehet mindez ellen tiltakozni?

  • 2019-02-04 17:49
    Permalink

    Kedves Katalin!

    Véleményt lehet formálni akár itt is. Várjuk a konkrét javaslatokat, felvetéseket. A lakossági fórumon is elhangzott például, hogy a vasúti átjáró sok hátránnyal is járna. Ebben a témában a vita még biztosan folytatódik, a városvezetés is nyitott a lakosság véleményére.

  • 2019-03-20 18:06
    Permalink

    Tisztelt Szomszédok!

    A jegyzőkönyv pdf változatában az szerepel, hogy nem lehet járdát, bicikliutat átvezetni a Révay utca folytatásában, a nádason keresztül, mert Natura 2000 területet érint (aminek néhány pontja illegális szemétlerakóként funkcionál és a jelenleg zajló építkezéseken dolgozók illemhelye).
    A hivatalos térkép szerint nem az: http://natura2000.eea.europa.eu/

    Más: Biztos jó ötlet a Nádirigó utcát gyűjtőútként kiépíteni? Nem megy át a Nevelek teljes szélességében, jó része jelenleg tőzegláp, illetve nádas. Itt kéne vinni inkább a bicikliutat, ami a Sződi utca, Árokparti fasor útvonalon vezethetne a Duna felé, mivel az Ilka köz irányába már most is ki van építve egy majdnem bicikliút.
    https://www.google.com/maps/place/G%C3%B6d,+Cs%C3%ADz+utca,+2134/@47.7124774,19.1430532,515m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4741d485feccc399:0x930a736e86145fc0!8m2!3d47.7108221!4d19.1539075

  • 2019-03-27 15:01
    Permalink

    Kedves Péter! Köszönjük hozzászólását, továbbítjuk az illetékeseknek.

  • 2019-03-28 17:29
    Permalink

    Kedves Péter!

    A Sződi és a Nádirigó utcák közötti terület hivatalos besorolása: országos ökológiai hálózat – magterület határa/területe (Göd SZT egyben_szelvénykiosztás-1).
    Üdv,
    Szűcsné Németh Adrienn

  • 2019-08-15 11:35
    Permalink

    Mikor kezdődik a Pacsirta utca aszfaltozása?
    Az út állapota kataszrofális főként ősszel és télen..

  • 2019-09-24 19:19
    Permalink

    Kedves Mariann!
    Csak a szennyvízcsatorna-hálózat kiépítése után lehet aszfaltozni.
    Üdv, Adrienn

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.