Kíváncsi vagy mi alapján hoz döntést a városvezetés Nevelek fejlesztéséről? Van véleményed a szükséges közlekedési szabályozásról? Tudni akarod hol halad majd el a buszjárat?
Gyere el február 2-án, szombaton 16 órára az Ady Klubba a lakossági fórumra, ahol Markó József polgármester és Kliment Mihály, a neveleki közlekedési koncepció tervezője válaszol a kérdéseidre.
Itt egy rövid összefoglalót olvashatsz a közlekedési koncepció főbb pontjairól.
Mi az a közlekedési koncepció?
Egy közlekedésmérnök által készített átfogó terv, ami javaslatot tesz Nevelek közlekedéssel kapcsolatos problémáinak megoldására, az útfejlesztés ütemezésére, illetve a forgalmi szabályozásra. Átgondolt szakmai döntés-előkészítő anyag, ami alapján a városvezetés meghatározhatja a fejlesztési irányokat.
Mik voltak a megválaszolandó kérdések a tervezés során?
- Új bekötőutak kijelölése a Kálmán utca tehermentesítésére
- A biztonságos közlekedéshez szükséges forgalmi rend kialakítása
- Helyi autóbusz közlekedés feltételeinek biztosítása
- Új vasúti átjáró biztonságos megközelítésének kialakítása
Milyen egyéb szempontokat kellett figyelembe venni?
- A terv összhangban legyen a hatályos településszerkezeti tervvel
- A terület domborzati adottságai és a meglévő útszélességek mellett kialakítható forgalmi rend
- A várható forgalomhoz illeszkedő szabályozás
- Biztonságos autóbusz és kerékpáros közlekedés kialakítása
- Tervezett csatorna- és csapadékvíz-hálózat kialakítása
Javaslatok a Kálmán utca tehermentesítésére
- Híd kialakítása az Ilka-patak fölött a Verseny utca folytatásában a Pacsirta utcára vezetett forgalommal
- Szintbeli vasúti átjáró kialakítása a Honvéd sor felé a Pacsirta utcából
- A Pacsirta utca a két új kijárat között összekötő gyűjtőútként szolgál
30-as zóna vagy lakó-pihenő övezet?
A keskeny utak és a rossz beláthatóság mindenképpen indokolják a sebességkorlátozást egész Neveleken. A jogszabályok alapján Nevelek nem lehet lakó-pihenő övezet, mert
- a területnek várható átmenő forgalma
- a területen gyűjtőút is áthalad
- a területen tömegközlekedési járat várhatóan át fog haladni,
- a terület kelet-nyugati irányba elnyúló (>1000 m)
- a haladás gépjárművel várhatóan meghaladja az 500 m-t.
Mindezek figyelembevételével a tervező 30 km/órás korlátozott sebességű övezet kialakítását javasolja
Buszjárat javasolt útvonala
A tervezett buszjárat a Kálmán utca felől közelíti meg Neveleket és fontos szempont, hogy a busz útvonalán végig lehetőség legyen kétirányú forgalomra.
Ez alapján a tervezett minibuszjárat a Csíz utca-Pacsirta utca-Vadgerle utca-Őszapó utca útvonalon közlekedne, az Őszapó utcában a magasfeszültségű vezeték alatt buszfordulóval.
Utak kialakítása
- Legalább egyik – a csapadékvíz elvezetéssel összhangban lévő – oldalon min. 1,2 m széles szilárd burkolatú gyalogjárda létesítendő.
- A gyűjtőutak és a lakóutak egyaránt aszfalt burkolattal, 4,5 m szélességben és kétoldalt 0,5 m széles kavicsolt padkával építendők.
Útfejlesztés ütemezése
I. ütem (külső megközelítés javítása):
-Hídkorszerűsítés a Kálmán utcai hídnál
-Hídépítés a Verseny utca folytatásában az Ilka-patak felett
-Verseny utca meglévő szakaszának szélesítése és új szakaszának kiépítése
II. ütem (gyűjtőutak):
-Csíz utca kiépítése
-Nádirigó utca-2. és Pacsirta utca kiépítése.
-Új vasúti átjáró és csatlakozó útszakaszok építése
-Őszapó utca Vadgerle utca és autóbusz forduló közötti szakaszának és az autóbusz fordulónak kiépítése
-Vadgerle utca Pacsirta utca és Őszapó utca közötti szakaszának kiépítése
III. ütem:
-Lakóutak kiépítése
Kedves Szomszédok!
Nem tudok ott lenni sajnos, de javaslom, hogy a Révay utca és a Viola utca között (nádas) valamilyen gyalogos- és kerékpárút kerüljön kiépítésre közvilágítással.
Köszönjük a javaslatot, továbbítjuk.
Kedves Mindenki!
Hogyan lehet mindez ellen tiltakozni?
Kedves Katalin!
Véleményt lehet formálni akár itt is. Várjuk a konkrét javaslatokat, felvetéseket. A lakossági fórumon is elhangzott például, hogy a vasúti átjáró sok hátránnyal is járna. Ebben a témában a vita még biztosan folytatódik, a városvezetés is nyitott a lakosság véleményére.
Tisztelt Szomszédok!
A jegyzőkönyv pdf változatában az szerepel, hogy nem lehet járdát, bicikliutat átvezetni a Révay utca folytatásában, a nádason keresztül, mert Natura 2000 területet érint (aminek néhány pontja illegális szemétlerakóként funkcionál és a jelenleg zajló építkezéseken dolgozók illemhelye).
A hivatalos térkép szerint nem az: http://natura2000.eea.europa.eu/
Más: Biztos jó ötlet a Nádirigó utcát gyűjtőútként kiépíteni? Nem megy át a Nevelek teljes szélességében, jó része jelenleg tőzegláp, illetve nádas. Itt kéne vinni inkább a bicikliutat, ami a Sződi utca, Árokparti fasor útvonalon vezethetne a Duna felé, mivel az Ilka köz irányába már most is ki van építve egy majdnem bicikliút.
https://www.google.com/maps/place/G%C3%B6d,+Cs%C3%ADz+utca,+2134/@47.7124774,19.1430532,515m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4741d485feccc399:0x930a736e86145fc0!8m2!3d47.7108221!4d19.1539075
Kedves Péter! Köszönjük hozzászólását, továbbítjuk az illetékeseknek.
Kedves Péter!
A Sződi és a Nádirigó utcák közötti terület hivatalos besorolása: országos ökológiai hálózat – magterület határa/területe (Göd SZT egyben_szelvénykiosztás-1).
Üdv,
Szűcsné Németh Adrienn
Mikor kezdődik a Pacsirta utca aszfaltozása?
Az út állapota kataszrofális főként ősszel és télen..
Kedves Mariann!
Csak a szennyvízcsatorna-hálózat kiépítése után lehet aszfaltozni.
Üdv, Adrienn